tetr
Aftrek kosten voor eten & drinken Btw verleggen voor zzp’ers (in de bouw)? Zakelijke kosten zijn aftrekbaar ‘Intracommunautaire verwerving’ – wat is dat? Banktransacties importeren Beginbalans invoeren Bewaarplicht administratie Bonnen en inkoopfacturen invoeren Btw tarief in de bouw – snap jij het nog? Contact toevoegen Factureren of doorbelasten van onkosten of inkopen Financieel inzicht in jouw onderneming Hoe werkt de proefperiode? Inkoopfactuur uit het buitenland Je pakket aanpassen Onkosten en aankopen doorbelasten Opgaaf ICP, wat is het en hoe werkt het voor zzp’ers? Percentage voltooid registreren Project details invoeren Project toevoegen Reiskosten zijn aftrekbaar, zolang zakelijk Rittenregistratie – kan ik zonder? Specificaties van de verkoopfactuur Uren registreren Waarom een urenregistratie nodig? Wachtwoord vergeten? Wel of geen zakelijke bankrekening nodig? Wijzigen van (bedrijfs)gegevens Zakelijke kilometers met eigen vervoer of auto van de zaak?

oktober 12, 2020

Project toevoegen

Het is verstandig om voor elke nieuwe opdracht een nieuw project aan te maken. De Belastingdienst wil, vanwege de discussie over schijnzelfstandigen, zien dat jij verschillende opdrachten doet bij verschillende opdrachtgevers. Daarnaast levert dit voor jou financieel ook waardevolle inzichten op.

In finsight kun je op een tweetal manieren projecten toevoegen:
1. Via de 'Contacten' module op het tabblad ‘Project details’ van een klant. Gebruik de knop ‘+ Project toevoegen’. Bij een nieuwe klant maak je eerst een nieuw contact aan.
2. Via de ‘Invoer’ module op het tabblad ‘Gewerkte uren’. Gebruik de knop ‘+ Project toevoegen’.

1. Via de ‘Contacten’ module

Bij een nieuwe opdracht voor een nieuwe opdrachtgever is het aan te raden het project via de 'Contacten' module toe te voegen. Maak een nieuw contact aan. Je kunt, na het invullen van de details van de nieuwe klant, heel gemakkelijk de afspraken vastleggen die je met je klant/opdrachtgever over het werk/project gemaakt hebt. Deze afspraken worden door finsight onder andere gebruikt voor het juist, gemakkelijk en (eventueel, als jij daar voor kiest) automatisch factureren van de klant. Dat bespaart je later veel tijd.

Contacten module - het is aan te raden een nieuw project voor een nieuwe klant via deze pagina toe te voegen.
Contacten module – op het ‘project details’ tab voer je de afspraken over het project op.

Voor een nieuwe opdracht voor een bestaande klant kies je eerst het bestaande contact. Vervolgens ga je naar het tabblad ‘Project details’ en gebruik je de knop ‘+ Project toevoegen’ om een nieuw project aan te maken. Vervolgens verschijnen de invoervelden voor een nieuw project. Onderaan de pagina vind je de voorgaande projecten.

Contacten module - bij een bestaande klant gebruik je de knop ‘+ Project toevoegen’ rechts bovenin op het ‘Project details’ tab.

2. Via de ‘Invoer’ module

Voor een nieuwe opdracht voor een bestaande of nieuwe klant gebruik je de knop ‘+ Project toevoegen’. Vervolgens word je gevraagd de naam van de klant/opdrachtgever in te voeren voor wie je het nieuwe project wilt aanmaken. Afhankelijk van of de klant al een ‘bestaand contact’ is of een ‘nieuw contact’ word je doorverwezen naar de juiste pagina binnen de ‘Contacten’ module. In het geval van een bestaand contact voer je alleen de gegevens van het nieuwe project in en bewaar je die om terug te komen op de pagina om de gewerkte uren te registreren. Bij een nieuw contact voer je na de project gegevens ook nog de contact en factuur details op. Daarna kom je terug op de pagina voor gewerkte uren.

Invoer module - gebruik de knop ‘Project toevoegen’ links van het midden op de ‘Gewerkte uren’ tab.

Lees hier meer over hoe je handig gebruik maakt van de invoervelden op het ‘Project details’ tabblad om de commerciële afspraken met de opdrachtgever vast te leggen.